MATRAC, matrac, matrac… avagy miért veszélyesebb a szállodai matrac, mint gondolnád?

Vendég jön, vendég megy. De ki költözik be hosszú távra? A por, az atkák, a szennyeződések.
A szállodai matrac sok mindent kibír: éjszakai vendégeket, reggeli kávét, néha gyerekeket, néha háziállatot… és persze a mindennapos használatból fakadó szennyeződést. Nálunk, a Porvadászoknál pontosan tudjuk, mit hagy maga után egy-egy vendég: nem (csak) a szép emlékeket.

Mert a matrac nem csak egyszerű bútor. Inkább egy hosszú távú bérlő, aki gyűjti az összes koszt, amit az élet hoz. Nézzük meg együtt, miért olyan fontos rendszeresen kitakarítani a matracot is — még a legszebb ágyhuzat alatt is.

Mi rejtőzik a szállodai matracban?

A vendégek csak néhány napra maradnak, de a matrac sokkal több “emléket” őriz meg, mint gondolnánk:

  • elhalt hámsejtek (igen, mindannyian hagyunk ott belőlük pár milliót),

  • poratkák hadserege,

  • verejték, nedvesség, szagok,

  • allergének, pollen, por,

  • apróbb szennyeződések (morzsák, hajszálak, kozmetikum-maradványok).

Mi ezt hívjuk csendes vendégforgalomnak.

“A matrac belseje valójában egy csendes szálloda a vendégek alatt. Csak itt az atkák a vendégek.”

Miért ne várj a matractisztítással?

Vendégelégedettség = pozitív értékelések

A vendégek nem látnak a matrac belsejébe — de érezni azért nagyon is tudnak, ha valami nem stimmel. Egy enyhe szag, egy kis por, egy picit „nem annyira friss” érzés az ágyban: ezek azok a dolgok, amiket ugyan nem írnak be elsőre a Booking véleménybe, de ott motoszkálnak a fejükben. Mi, a Porvadászoknál pont tudjuk: a kényelmes ágy nemcsak a matrac vastagságán, hanem a tisztaságán is múlik. Ha a vendég jól alszik, jól értékel. Ha nem alszik jól — akkor jön a 7 pont és a “lehetett volna tisztább is” mondat. Mi segítünk, hogy a matrac ne legyen véleményrontó tényező.

Higiénia és egészség

A matrac mélyén igazi “titkos élet” zajlik: poratkák buliznak, allergének gyűlnek, szagok maradnak. A mélytisztítás szállodák részére pontosan ezekre a láthatatlan lakókra vadászik. Különösen fontos ez az allergiás vagy érzékenyebb vendégeknél, akik egy porosabb matracban pillanatok alatt elkezdenek tüsszögni, köhögni. És hát lássuk be: a vendégek manapság már szinte nagyítóval keresik, miért adjanak rossz értékelést. Ne adjunk nekik esélyt.

Gazdaságosabb, mint gondolnád

Sokan egy-egy foltnál rögtön matraccserére gondolnak, pedig ez olyan lenne, mintha egy kis karcolás miatt lecserélnénk az egész autót. A matracok élettartama tisztítással évekkel meghosszabbítható. Egy alapos, vegyszermentes kárpittisztítás után a matrac szinte újjászületik: tisztább, frissebb, higiénikusabb — és a pénztárca is hálás marad. Miért dobnánk ki valamit, amit még évekig lehet kényelmesen, tisztán használni?

Szobaminőség fenntartása

A matrac ne csak ma legyen tiszta, hanem még évek múlva is. A rendszeres tisztítás olyan, mint egy időutazás a matracnak: visszahozza a „ma vettem” érzést. Hiszen nem csak a vendégek váltják egymást, hanem az évszakok, a kampányok, a teltházak is — a matrac viszont közben folyamatosan dolgozik a háttérben. Mi azért dolgozunk, hogy a szálloda szobáinak minősége ne kezdjen „matraccsere-spirálba” kerülni.
Pár szezon alatt a matraccsere árából bőven kijön több alapos tisztítás — és még mindig a saját, jól bejáratott, kényelmes matrac fog várni minden vendégre.

Marketingérték

A “tiszta szobák” manapság már alapelvárás. Minden szálloda hirdeti ezt, de a vendég nem a hirdetésből, hanem a saját orrán és bőrén érzi meg, hogy valóban mennyire tiszta az az ágy. Ha belépve friss illat, tiszta ágynemű és makulátlan matrac fogadja, az azonnal plusz pont. Nem véletlen, hogy sok vendég a véleményeknél külön kiemeli: „minden makulátlan volt” — ez ma már marketingérték, ami közvetlenül hozzájárul a jó foglaltsági arányhoz és az új vendégek bizalmához is.

Ne feledkezzünk meg a Hotelstars minősítésről sem

A matractisztítás nemcsak a vendégeknek jó, hanem bizony a csillagoknak is. Szó szerint. A Hotelstars Union európai minősítési rendszerben ugyanis külön pont jár a rendszeres, professzionális matractisztításért. Ez a pár plusz pont pedig akár az ötödik csillagig is elgurulhat — ha más nem, legalább közelebb tolja a szállodát.

A hivatalos magyar minősítésben (amit a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége végez) is szépen fel lehet mutatni a rendszeres mélytisztítás szállodák részére szolgáltatásunkat. Így a vendégek nyugodtabban alszanak, a pontszám gyarapodik, a konkurencia pedig kicsit irigykedik.

Mi tehát nem csak az ágyakat vadásszuk lelkesen tisztára, hanem kicsit a csillagokat is polírozzuk közben.

Nem csak a matrac számít

A vendég nem csak az ágyban pihen. A szobába lépve a kanapéra ül, a fotelbe huppan, a szék támlájára akasztja a kabátját, vagy épp a lobbyban várakozik egy kávé mellett. Ezek a felületek mind ugyanúgy dolgoznak a háttérben — és sajnos gyűjtik a koszt is. Mi ezért nem csak a matracok alá nézünk be, hanem minden textil mögé is.

  • Kanapé tisztítás — a lobby, a lakosztály, vagy akár a VIP lounge kényelmes kanapéit sem kíméli a por, a morzsa, a kiömlött kávé vagy a gyerekek apró nyomai. Mi új életet lehelünk ezekbe a felületekbe is.

  • Kárpittisztítás — a székek, fotelok, pihenőágyak folyamatos igénybevételnek vannak kitéve. A rendszeres tisztítás nemcsak higiéniai szempontból elengedhetetlen, hanem a textil élettartamát is jelentősen meghosszabbítja.

  • Kárpittisztítás házhoz — szállodai apartmanokban, hosszabb távon lakó vendégeknél vagy éppen céges lakosztályokban különösen fontos a friss tisztaság érzete. Mi házhoz megyünk, és minden apró zugot kitisztítunk.

Mindent megtisztítunk, amihez a vendég hozzáér — és sokszor még azt is, amihez nem.

A tiszta matrac tehát a szállodai szoba láthatatlan főszereplője. A Porvadászok csapatánál pontosan tudjuk, hogy nem csak az a fontos, mit lát a vendég — hanem az is, amit nem.

A vendégek távoznak, de a koszt nem kell itt hagyniuk.
Mi elvisszük, Önnek csak a jó értékelések maradnak.
Ha Önnek is fontos, hogy a matrac ne vendég, hanem bútor legyen, keressen minket bizalommal!

<